Statut

CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

Semnul electoral şi insemnul permanent al partidului este un dreptunghi de culoare albastra in care sunt inscriptionate in partea de jos cuvintele “FORTA CIVICA” cu font alb. In partea de sus se afla o inimă de culoare alba cu sapte stele in arc de culoare galbena sub care se afla denumirea prescurtata a partidului cu font alb si doua linii curbe de culoare alba si verde. Culorile cu care se identifică partidul sunt albastru si alb.

In structura interna a partidului exista urmatoarele niveluri de organizare:

– sectia de votare;

– local – comune, orase si municipii;

– judetean – judete, municipiul Bucuresti si sectoarele municipiului Bucuresti, Diaspora, asimilata ca o organizatie judeteana;

– national.

Se renunta la organizatiile permanente de colegiu, acestea functionand, in conformitate cu ROF-ul Forta Civica doar in perioada campaniei electorale parlamentare. In acest caz, presedintele de colegiu este, de regula, candidatul partidului pentru acel colegiu electoral.

CAPITOLUL III

MEMBRII PARTIDULUI FORTA CIVICA

Calitatea de membru al partidului se poate pierde nu doar ca urmare a dovedirii colaborarii cu politia politica, ci si printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila intr-un proces penal.

Membrii partidului FORTA CIVICA au dreptul sa aleaga, sa candideze si sa fie alesi in functiile de conducere din structurile partidului, sau in functiile din afara partidului care se obtin prin alegeri, sau numiri cu sprijinul politic al partidului in conditiile legii, ale prevederilor prezentului statut si ale regulamentului partidului.

Un membru al partidului poate cumula cel mult doua functii alese in structurile de conducere ale acestuia, dar nu la acelasi nivel.

CAPITOLUL IV

STRUCTURA ORGANIZATORICA

ORGANIZATII TERITORIALE

Organizatiile din afara tarii sunt constituite din persoanele cu cetatenie romana care au domiciliul, resedinta, sau locul de munca in afara frontierelor Romaniei.

Organizatiile dintr-o tara se asimileaza organizatiilor locale, iar organizatiile din orasele tarii respective se asimileaza organizatiilor de sectii de votare.

Organizatiile locale din diaspora formeaza organizatia Diaspora a partidului, iar aceasta se asimileaza organizatiei judetene si este condusa de un Birou Permanent Judetean.

ORGANIZATIILE INTERNE

Organizatiile interne ale FC sunt in numar de sase, cu trei mai multe fata de vechea structura:

  • Organizatia de Tineret si Studenti;

  • Organizatia de Femei;

  • Organizatia Seniorilor ( membri si simpatizanti care au implinit 65 de ani);

  • Organizatia Oamenilor de Afaceri;

  • Organizatia Persoanelor cu Dizabilitati;

  • Organizatia Minoritatilor Nationale.

In conformitate cu ROF-ul Forta Civica, presedintii organizatiilor interne sunt alesi la diferitele niveluri in cadrul Consiliului National, al Consiliului Judetean si al Consiliului Local.

Apare si notiunea de “grup intern”:

  1. Liga Alesilor Locali, care cuprinde membrii partidului alesi in administratia publica la nivel local si judetean. Scopul LAL-FC este dezbaterea si analizarea problemelor legate de administratia locala, precum si elaborarea de propuneri, strategii si programe de sprijin al comunitatii locale;

  2. Liga Parlamentarilor care cuprinde toti parlamentarii care activeaza in grupurile parlamentare ale FC din Parlamentul Romaniei si din Parlamentul European. Principala obligatie a LP-FC este promovarea politicii partidului in intreaga activitate parlamentara.

De asemenea, notiunea de “Guvern alternativa”:

Cand partidul nu este la guvernare, se constituie Guvernul alternativa (GA), care:

a) poate delega reprezentanti in orice colectiv al partidului care elaboreaza propuneri cu caracter normativ;

b) inainteaza BPN analize si propuneri, in vederea avizarii pentru activitatea din Parlament. Deciziile BPN sunt obligatorii.

In activitatea sa, GA va colabora cu departamentele de specialitate ale partidului.

STRUCTURA BIROULUI PERMANENT NATIONAL

Biroul Permanent National al partidului este constituit din:

  1. Preşedinte;

  2. Prim-vicepresedinte;

  3. Secretar General;

  4. 2 Secretari Generali-Adjuncti;

  5. 15 Vicepresedinţi pe departamente de specialitate;

  6. 2 Secretari Executivi;

  7. 8 Secretari Regionali;

  8. Presedintii la nivel national ai organizatiilor interne;

  9. Trezorier.

La reuniunile BPN, participa, fara drept de vot, Presedintele Comisiei Nationale de Disciplina, Presedintele Comisiei Nationale de Cenzori, Presedintele Ligii Alesilor Locali si Presedintele Ligii Parlamentarilor de la nivel national.

Secretarul General are in subordine doi secretari generali adjuncti, opt secretari regionali, propusi si alesi de catre membrii judetelor componente ale fiecarei regiuni si doi secretari executivi ale caror atributii sunt stabilite prin Regulamentul de Organizare si Functionare al Fortei Civice.

Vicepresedintii partidului sunt sefi ai departamentelor de specialitate ale partidului conform Regulamentului de Organizare si Functionare al Fortei Civice. Depertamentele de specialitate vizeaza:

1. politici publice in sanatate;

2. politici de administratie publica, dezvoltare locala si regionala;

3. agricultura, dezvoltare rurala, ape si paduri;

4. aparare, ordine publica si siguranta nationala;

5. buget si politici fiscale;

6. justitie si drepturi cetatenesti;

7. politici externe;

8. educatie, cercetare si sport;

9. munca, echilibru social si familie;

10. dezvoltare economica, guvernare corporatista si protectia mediului;

11. infrastructura, transporturi si locuinte;

12. IT si comunicatii;

13. cultura, culte si patrimoniu;

14. romanii de pretutindeni;

15. eroii neamului.

La nivelul Organizatiei Municipiului Bucuresti, precum si la nivelul organizatiilor de sector exista 10 functii de vicepresedinte pe urmatoarele domenii:

1. economic, buget, finante, credite externe si monitorizarea derularii acestora;

2. urbanism, patrimoniu, utilitati publice, transporturi, infrastructura, administratie publica;

3. comert, turism, protectia consumatorului;

4. ecologie, protectia mediului si salubritate;

5. ONG-uri si alte autoritati publice, parteneri sociali,

6. invatamant, cultura, culte, sport;

7. IT, comunicatii;

8. sanatate si protectie sociala;

9. aparare, interne, ordine publica si juridic;

10. relatia cu Uniunea Europeana si relatii internationale.

CAPITOLUL VI

GESTIONAREA CARIEREI, ALEGEREA SI VALIDAREA CANDIDATURILOR

Principiile de baza in gestionarea carierei militantului FC sunt eficienta activitatii politice si competenta profesionala.

Orice militant poate candida, in conditiile Statutului si ale Regulamentului de Functionare, pentru orice functie din interiorul partidului, sau pentru functiile din afara partidului, din administratia centrala, ori locala care se obtin prin alegeri, sau prin numiri cu sprijinul politic al partidului, in functie de competentele individuale si numai corespunzator cu cerintele functiei respective.

Activitatea militantilor partidului este inregistrata si urmarita de catre secretarul executiv desemnat de BPJ (BPL), pe baza rapoartelor facute de acestia si a verificarii activitatii, precum si pe baza cursurilor de formare organizate de partid;

Orice militant poate contesta in fata Biroului Permanent, sau a Consiliului de la nivelul respectiv orice inscriere din fisa personala.

Forta Civica va milita prin toate actiunile, interne si exterioare partidului, pentru implicarea cu prioritate a tinerilor in procesul de restructurare a vietii politice romanesti, in scopul formarii unei noi elite politice.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.